Ideje volt…

De miért felnottszinezokeszito.hu a weboldal címe? Ennek története van.

Vagy öt évvel ezelőtt még az volt a tervem, hogy felnőtt színezőket fogok rajzolni, azokat fogom eladni és köszönöm ebből jól meg fogok élni. Ahhoz hogy színezőket készítsek, létrehoztam egy portál oldalt, ahol a felnőtt szinezőkkel, színezéssel kapcsolatos érdekes cikkeket írtam, azoknak adtam helyet. Lefedtem a szinezéssel kapcsolatos lehető legtöbb témát. Mivel akkor kezdtem SEO-t vagyis keresőoptimalizálást tanulni, az volt a tervem, hogy arra a kulcsszóra hogy “felnőtt szinező” én legyek legelöl. Szorgalmasan írtam is a cikkeket a megfelelő kulcsszó sűrűséggel, stb. de semmi nem mozdult egy ideig. Már el is felejtettem naponta ellenőrizni a rangsort, amikoris egyszer csak 3 hónap múlva kíváncsiságból a google keresőjében megdöbbenve tapasztaltam, hogy  a negyedik!!! helyen van az oldalam. Mégiscsak működik a SEO.

De aztán letettem arról, hogy szinezőket gyártsak, viszont beindult a rajmeditáció oktatás, így az oldalt szinte már csak arra használtam, hogy bemutassam rajta a rajzmeditációt egy aloldalon és oda pakoltam fel beszámolókat, cikkeket és a tanfolyamokra való jelentkezésnek is itt adtam helyet. Egyre több cikk inkább a rajzmeditációról szólt mint a felnőtt szinezőkről, igaz összefüggnek a dolgok, hiszen aki a rejzmeditációt megtanulja, onnan tud rajzolni magának szinezőt. Az oldal továbbra is 5-6. helyen szerepelt a google rangsorában.

Kihúztam a főoldal alól a talajt

Mivel a terveim között az szerepelt, hogy visszatérek a rajzmeditáció oktatásához, úgy döntöttem, hogy ez a felnőtt szinezős irány és dizájn már nem tetszik, átalakítom az oldalt.

De hogy csináljam?

Az Enfold sablont lecserélem Divi-re, a blogbejegyzések jó részét megtartom csak másik dizájnt kap, ill. a főoldalt eltüntetem és a rajzmeditáció aloldal kerül tulajdonképpen a kezdőlapra. Nagyobb hangsúlyt kap  a rajzolás és helyet kapnak a résztvevői vélemények és a tanfolyami beszámolók is képekkel. Sokkal hitelesebb képet ad arról, mi is az a rajzmeditáció, milyen változások következnek be, aki él ezzel a lehetőséggel.

Az elkészült oldalt itt mutatom, kattints a gombra, a hogyan készült verzióban pedig bepillantást engedek a kulisszák mögé is egy későbbi posztban.

Az átalakítást követően azért rápillantottam a keresőre és most már – hogy a felnőtt szinező kulcsszóra kevésbé releváns az oldalam – így már csak a 9. helyen állok. Teljesen érthető, igazolja hogy igenis jól működik a SEO.

De ha már itt voltam, megnéztem azt is, ha valaki rákeres arra, hogy rajzmeditáció, vajon hanyadik helyen leszek? Az utolsó ellenőrzéskor csak a második lapon jelentem meg, most viszont a rajzmeditácio.hu és a harmonet egy cikke után a harmadik helyen a felnottszinezokeszito.hu oldalam jelenik meg!!!

Használjátok a SEO-t, mert működik. Persze kell bele tenni energiát, de igenis, ha kis fáziskéséssel is, de látható eredményeket produkál.

Bepillantás a kulisszák mögé…

Csak akkor olvasd tovább, ha érdekelnek a technikai hátterek is, a valódi hogyan készült sztorik…

Miért DIVI?

Korábban sokat keresgéltem a tetszetős sablonok között, de rá kellett jöjjek, hogy azok egyszerűen nem szabhatók testre úgy, ahogyan én szeretném. Nem adnak elég szabad kezet. Egy ideig az Enfold sablon volt a kedvencem, de ott is mindig adódtak olyan feladatok, ami miatt egyszerűen nem volt használható, ill. az oszlopok kiosztása, tördelése számomra nem volt megfelelő.

Amikor először találkoztam a Divivel (minden második wp guru ezt ajánlotta), bevallom, hogy nagyon nem tetszett. Bonyolultnak tűnt az ún. Divi builder tervező, nem értettem mi az a szakasz, sor és modul. De ez csak addig tartott, amíg meg nem értettem a logikáját. Onnantól kezdve gyakorlatilag bármit el tudtam készíteni, nem volt lehetetlen. Megszerettem ennyi. Még azzal is játszottam, hogy az előre elkészített sablonokat betöltöttem és végigkattintgattam a beállításokat, hogy mit mivel, hogy hozott létre az eredeti szerkesztő.

De térjünk vissza az oldalamra. Milyen elemeket használtam és hogyan építettem fel az oldalt…

Fejléc, logó, menü, színek…

A fejlécben igyekeztem saját rajzot használni, ehhez az egyik első nagy összefoglaló alkotásom vettem alapul némi felirattal. A rajz fekete-fehér, de igyekeztem az oldalon színes képeket (is) használni. Az oldalhoz 3 színt használtam, a pink, világoskék és a sárga dominál, a logót is ezekből alkottam meg. A lábléc háttere, a H1 címsor és a gombok pink színű, a H2 már kék és kisebb hangsúllyal de megjelenik  sárga szín is. Ezeket a színeket jó előre érdemes kitalálni és már az oldal létrehozásánál a Téma tesrteszabása menüben beállítani ezeket a főbb paramétereket. A menüben csak a legfontosabb dolgokat tettem ki, átterelve a hangsúlyt a felnőtt szinezőről a rajzmeditációra.

Mire jó, érzelmek…

Fontos, hogy az oldal soha ne rólunk szóljon, hanem róluk, az olvasókról, arról, hogy mit ad, milyen változást fog nyújtani, milyen problémáját oldja meg annak, aki olvassa, használja, letölti, megveszi, stb. Ezért itt írtam le összegyűjtve ezt érthetően.

Személyes videó…

A rajzmeditációhoz egy nagyon személyes élményem is kapcsolódik, hiszen én ezzel a technikával akkor találkoztam először, amikor nagyon nehéz helyzetben voltam, egy családtagot veszítettünk el, amikor ehhez a  fajta rajztechnikához fordultam. Akkor jött létre az a rajz, ami 19 napig készült és egyfajta terápia volt számomra. Amikor elkészült a rajz és a vége nem úgy sikerült ahogy eredetileg terveztem, akkor széttéptem. Az egész folyamatról, a kép készüléséről készült egy videó, amit itt osztottam meg.

Szeretem, hogy külön oszlopokba rendezhetem a tartalmat, amiknek egyedi hátteret adhatok, bármilyen képet, videót beszúrhatok és olyan elrendezéseket használok ami nekem tetszik. Én szeretem a lényeget vastagított betűkkel kiemelni, de előfordul, hogy egy blokkon belül nagyobb és másfajta betípust is használok.

Mire tudod használni…

A korábbi oldalon ilyen összeállítás nem létezett, de itt fontosnak tartottam kihangsúlyozni, hogy ezt a technikát egyébként később mennyire sokoldalúan fel lehet használni. Egy kivételével (autó) itt is saját rajzokat használtam. Sokat alkalmazom a fülszöveg modult, ahol a címhez kép vagy ikon ill. leírás tartozik. Ikon helyett a saját képeket részesítem előnybe, mert sokkal személyesebbé és hitelesebbé lehet tenni a mondanivalódat.

Honnan hova…

Sok helyen lehet találkozni annak az útnak a megjelenítésével, ahonnan ahova el lehet jutni, sokféleképpen nevezik, success path, sikertérkép, sikerösvény – a lényege az, hogy a folyamat A-ból B-be vezet, ahol vannak köztes megállók is, és el tudja az olvasó dönteni, hogy ő hol áll, és akar-e ezen az úton veled együtt haladni vagy sem. A vizuális megjelenítés segíthet a döntésben.

Akik már elvégezték…

Nagyon fontos egy oldalon belül megjeleníteni a vevővéleményeket. Kezdő vállalkozásnál ez először nehézkes dolog, de lehet kifejezetten kérni a vevőket, hogy írjanak ilyet neked. Általában szívesen megteszik. Nálam ez nem volt gond, hiszen nagyon sok visszajelzést kaptam mind levélben, mind  a facebook csoportban, így abból válogattam.

Aktuális órarend avagy a CTA…

Mi az a CTA? Leegyszerűsítve egy gomb, amin azt adjuk meg, hogy mit csináljon a kedves oldallátogató. Regisztráljon? Feliratkozzon? Lájkolja? Megnyissa? Megossza? Az én esetemben ez a tanfolyamokra való jelentkezést jelző gombok azok. Ekkor nyílik meg az űrlap, ahol megadva az adatait máris megtörténik a jelentkezés. Szeretem, ha az egyes blokkokat háttérkép vagy akár egy halványabb háttérszín különíti el és nem mosódik minden egybe. A Divi sablonnál lehet ún. elválasztókat megadni, ami itt alul is felül is látható, ettől kicsit egyedibb, játékosabb, lazább lesz az oldal.

Számok…

Sokféle statisztikát meg lehet jeleníteni az oldalakon, ez sok esetben lehet érdekes ill. erőt sugárzó. Ritkán használom, de amikor összeszámoltam, mennyi tanfolyamot tartottam mennyi embernek, mégis úgy gondoltam, hogy megosztom a honlapon.

Tanfolyami beszámolók…

A korábbi szinezős oldalon kezdtem el tanfolyami beszámolókat írni és képekkel illusztráltam is az egyes alkalmakat, de aztán ezt abbahagytam. De mivel az adott tanfolyamokon készült képeket mindig lementettem a gépemre, így kis plusszmunkával mind a 39 alkalomról elkészült a blog beszámoló. A blogban a szövegek általában nem hosszúak, hiszen itt főként a képek dominálnak. Próbáltam kiemelt képként a legjobbakat beválogatni, hogy minél sokszínűbb legyen. A blog megjelenése lehet egymás alatti és rács szerkezetű is. Én ez utóbbit szeretem, ez számomra sokkal látványosabb. Itt azonban szerintem a Divi nem túl rugalmas, el tudnék képzelni többféle megoldást is.

Hírlevélre feliratkozás és lábléc

A lap aljára tettem a hírlevélre feliratkozást, amit külön menübe is kiraktam, ha valaki ott keresné. Ehhez a SalesAutopilotban létrehoztam egy adatbázist és egy ahhoz kapcsolódó űrlapot, aminek a kódját illesztettem be az oldalba. Ha az utolsó blokk alján elválasztót állítunk be ugyanolyan színnel, mint a lábléc, akkor ilyen szép átmenetet is lehet kreálni.

Imádtam az oldal megcsinálni, nehézség abban volt, hogy egy korábbi sablont alakítottam át Divi sablonnal és sok minden javításra szorult, de nagy előny az volt, hogy nagyon sok blogbejegyzés és maga az aloldalak alapja az megmenthető volt. Így kb. egy hét munkával készült el a korábbi szinező oldal “rajzmedisített” változata.

– Lehetetlen! – mondta a törött szárnyú kismadár és elrepült.

Újrakezdő "receptek"

Ha tetszett ez a blog, hasonló cipőben jársz és szeretnél a vállalkozás be vagy újraindításával kapcsolatos hasznos információkat kapni, konkrét megvalósítási lépéseket olvasni, gyere iratkozz fel a hírlevelemre és megmutatom, hogy én hogyan csinálom.